X
Elfelejtett jelszó

Felhasználónév

X
Bejelentkezés

Felhasználónév

Jelszó

X
Keresés

Keresett kifejezés

login
MAGUNKRÓL HÍREK SZOLGÁLTATÁSOK KISOKOS ÜGYFÉLKAPU KAPCSOLAT LETÖLTÉS
}

Híreink

Témakör:

Adóigazolások kiadásának rendje 2013. január 1.-től

2013.01.05.

Az adóigazolások kiadásának feltételei megváltoztak január 1.-től. Minden vállalkozást érintenek a változások.

I.

Fontos változás, hogy 2013. január 1-jétől az elektronikus bevallásra kötelezett adózók az adóhatósági igazolás kiadással kapcsolatos kérelmeiket is csak elektronikus úton terjeszthetik elő [1].

Ezzel párhuzamosan azonban új kényelmi funkciókat vezetünk be és bővül szolgáltatásaink köre:

– az igazoláskiadási határidő az eddigi 8 napról 6 napra rövidül [2],

– az elektronikus úton kért igazolások személyes átvételi helyét az adózó határozhatja meg azzal, hogy az IGAZOL nyomtatvány főlapján legördülő listából választhatja ki azt az ügyfélszolgálatot, amely a számára a legkönnyebben elérhető [3],

– a személyes átvételű és postai kézbesítéssel kért igazolások elkészültéről, az átvétel módjáról és a kézbesítési helyről elektronikus üzenetet küldünk,

– az esetleges hiányosságok pótlásról szóló közléseit (pótlás, megjegyzés…stb) az IGAZOL nyomtatvány „hiánypótlás teljesítése” lapjának kitöltésével és elektronikus megküldésével közvetlenül az ügyével foglalkozó ügyintézővel léphet kapcsolatba, ezáltal a felesleges sorban állás és a sikertelen telefonálgatás elkerülhető,

a köztartozásmentes adózói adatbázisban történő szereplés ténye általánosan elfogadhatóvá válik [4], azaz a felhasználó köteles elfogadni a nemleges adó-, illetve a nemleges együttes adóigazolások bemutatása helyett.

II.

2013. január 1-jétől az adóhatósági igazolásokkal kapcsolatos ügyek egyszerűbben, egy összesített nyomtatványon indíthatók meg.

Az új, IGAZOL elnevezésű nyomtatvány elsősorban a számítógépen történő kitöltést támogatja és lehetővé teszi az elektronikus úton történő előterjesztést is. A nyomtatványgarnitúra tartalmazza az adó-, az együttes adó-, a jövedelem- és az illetőségigazolás

  • kiadásához szükséges kérelmeket,

  • a kérelmek mellékletét képző pótlapokat, nyilatkozatokat, hozzájárulást,

  • a hiánypótlásra felszólító levelekre megküldhető teljesítésigazolás lapot,

  • a kiadott döntésekkel (igazolás, határozat, végzés) kapcsolatos fellebbezés lapot.

Az Önkormányzatok, bankok, pályáztatók, azaz a felhasználók az IGAZOL nyomtatvány kitöltésével és az adózó hozzájárulásával (ez a nyomtatványgarnitúra része, amelyet az adózó képviseletre jogosult személy tölt ki) postai úton küldhetik meg az adóhatósági igazolási kérelmeket, amelyekre az elkészült igazolásokat kizárólag szintén a felhasználó felé, postai úton küldünk meg.

III.

Az elektronikus bevallásra nem kötelezett adózók a kérelmeiket változatlanul, akár kötetlen formában személyesen (előzetes időpontfoglalással, vagy ügyfélfogadási időben az ország bármely ügyfélfogadási irodájában megjelenve) illetve postai úton is előterjeszthetik [5]. A személyesen megjelenők számára az ügyfélszolgálati irodákban egyszerűbb nyelvezetű kérelem nyomtatványt rendszeresítettünk.

Forrás: NAV
Szerző: Koncz Attila

kommentek: 1 db
Hozzászólok

Kommentek

#1 | 2016.05.30. 11:08:47

Könyvelési szakértő válasz erre >

Köszönöm a hasznos információkat!